Emmah o Lille Leo

Igår va Emmah och Leo här och fikade. Har samlat en hel påse med barnmatsburkar till henne som hon ska ha sina egengjorda syltar, moser m.m i. Hon är så huslig och duktig Emmah. Hon kom med nybakta kanelbullar och gräddkuber och till och med egen hemmagjord svartvinbärsblads saft. Så underbart god!
Sen fick hon syn på körsbärsträdet vi har precis bredvid tomten. Så vi tog med barnen ner och Emmah började plocka körsbär - de va jätte goda!



Emmah med nyplockade körsbär!



Leo sover i Mios vagn


Idag skulle jag o Mio egentligen komma hem till dem men vi had ingen bil hemma så dem fick komma istället. Gick en runda upp till konsum och sedan åkte vi bussen in till stan. Emmah köpte en jätte fin klänning på H&M och jag köpte Stay ups till mig och en skjorta till Henke. Vi ska nämligen till Tina & Oscar på Coctailparty på lördag. Ska bli jätte trevligt. Emmah & Lennie ska passa vildbattingen Mio. Jätte snällt av dem, annars hade vi inte kunnat gå. Mamma jobbar och Caroline & Peter är på Kreta. Men det ska nog gå bra. Han kommer ju sova mestadels av tiden. :)

Just nu somnar Henke Mio och jag kollar in Allsång...
Ska verkligen lägga mig tidigt ikväll, är så in i tusan trött på morgonen. Mio vaknar ju vid 5.30-6.00 tiden. Phu!!
Men imorgon har vi inget planerat...hade tänkt bege migg till Biblioteket men vi får se om jag orkar. Jobbigt att ta bussen med Mio. Han vill inte sitta still....
Får la se vad som händer.
Nu ska jag se Jonas med sina djur på Allsång.
 // 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0