Vi Vann!!!

Vi - Team HAKI - Vann Musikslaget om Krisianstad!

Är så jävla glad och stolt över detta. Hade en super rolig kväll igår och resan dit har varit fantastisk på alla sätt o vis!
Vi tävlade mot fem andra körer i en svensk och en engelsk låt.
Våra bidrag var Gabriellas sång (från filmen "Så som i himlen" med Helen Sjöholm) och 1000 miles av HEAT. Kände från första stund jag fick veta att vi skulle ha dessa låtarna att detta skulle nog gå vägen. Gabriellas sång är så otroligt fantastisk och 1000 miles blev en bra avsutning. Det gick verkligen hem hos publiken - med stående ovationer. =D

Efter våra bidrag igår sa jag att det är det roligaste jag gjort på länge - undrar om det inte är det roligaste jag gjort nånsin. Jag kommer aldrig glömma detta ögonblick! Är även lite hedrad av att jag fick uppgiften att inleda Gabriellas sång med solo. Jag älskar sånt här och blev jätte glad när jag Jocke sa att han ville ha mig till första versen!
Cicci och Lotta som sjöng andra och tredje versen var suveräna! Detta gjorde vi bra! ;)

Vi i team HAKI har träffats 3 gånger i veckan de senaste veckorna och vi har blivit en riktig tajt kör. Det är faktiskt med lite sorg i mitt hjärta att det tagit slut... Men jag hoppas på en återträff snart och givetvis på fler framföranden på andra ställen. :)

Nedan följer lite bilder från Kristianstadbladets hemsida. Lägger upp mina egna senare.

Go Team HAKI!!!
Tack Alla! Detta har varit super!











//


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Tack till dig för vacker sång - visst är det en ära att få sjunga solo när alla är duktiga! Jag tycker det har varit intensiva men fantastiskt roliga veckor!

Massor med kramar till dig och familjen!

2009-11-15 @ 20:54:33
Postat av: Carro

Grattis till er! Va roligt! Måste varit en upplevelse. Kram

2009-11-15 @ 21:30:51
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Postat av: Henke

Fan ni var så jävla duktiga min gumma! Älskar dig puss

2009-11-19 @ 14:05:29
Postat av: Farbror Magnus

Hej Jossan



Lennart sa att det finns någon youtube-länk till körslaget.



Kan du maila!

/M

2009-12-24 @ 16:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0