Empam...

Sitter här i min ensamhet o bloggar lite...
Ska efter detta ta o gå o lägga mig. Är såå trött faktiskt. Är väl nu när det är höst o mörkret kryper sig alltmer närmare inpå en...då kommer väl tröttheten på köpet.

Höll på att bli med katt på jobbet idag. Monica från djurpensionatet hade fått ta hand om 2st katter från kronofogden, som ade vräkt en familj. Familjen fick 2 veckor på sig att hämta ut sina katter med dök aldrig upp. Monica lyckades omplacera den ena katten men med den andra kom hon in till oss med idag för avlivning. Vi brukar inte reagera så mycket på sådana här händelser med denna katten va det något extra med. Den va så otroligt tillgiven och mysig. Så fort man tog i den kröp den upp till halsen hos en o bara gosade... Mmm!
Vi ringde runt till alla möjliga som vi tänkte skulle kunna vara villiga till att ta hand om henne och tillslut hittade vi en ny ägare. Kändes så skönt! Varken jag eller mina kollegor hade möjlighet till att ta hand om henne. En historia med ett gott slut! :)

Va på träning igår för Musikslaget. Det är så spännande och roligt! Igår delades vi in i sopraner, altar och barriston. Jag är en alt och det är minsann inte lätt, inte på den ena låten vi ska ha iaf. I den andra blir det lättare för oss men desto jobbigare för sopranerna. ;) Men guud vad roligt det är! Ser verkligen framemot den 14 nov! :)
Ska träna mitt i veckorna nu också och det känns bra. Tror det behövs om vi ska vinna detta musikslag om Kristianstad. ;) Go Team Haki!

Lille Mio somnade snabbt idag, han hade bara sovit 45 minuter på dagis så han va trött när vi hade ätit middag. Hade också kunnat ligga kvar o sova hela natten men hade lite annat att fixa innan det tillåts.
Henke jobbar o sliter i kylan. Han är fullt utrustat med underställ o allt, ingen värme där inne inte... Skönare har jag det under duntäcket. Gott gott!
Nu ska jag faktiskt ta o bege mig ner dit och läsa lite... Läser en riktigt bra bok just nu som ingår i litteraturen till min ena kurs. Handlar om en missbrukare som har blivit dömd 34 gånger under sitt liv. En självbiografi i 2 delare. Intressant!

Nej, nu säger jag godnatt! Blev ett långt inlägg idag. Natti natti!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0