Krstd-Arlanda-Sollentuna-Arlanda-Krstd

Japp, har varit på Assitentkurs med jobbet i Sollentuna.
Tog flyget upp med min kollega kl:06.15 i tisdags.
Trodde faktiskt det skulle bli lite dryga dagar med 2 hela dagar bara om Hygien, men här fanns det mycket att lära och mycket att ta med sig hem till kliniken. Allt kring OP och mycket kring MRSP, de multiresistenta bakterierna (som man gärna INTE vill få in på kliniken). Men nu ska vi snart vara väl förberedda ifall någon sådant skulle hända.
Börjar även se ljusare ut vad gäller min anställning. Har ju länge jobbat 50% och har länge sökt andra deltidsjobb men just de jobben växer inte på träd och när de väl finns är det svårt att kombinera med nuvarande jobb.
Är så glad att jag inte gett upp o gett min på ett nytt heltidsjobb. Nu är det med 99% säkerthet att jag får ett heltidsjobb redan i december! Skam den som ger sig!!! :D
Blir då 60% i Kristianstad och 40% i Hässleholm på vår filial. Där ska vi antingen bygga ut eller hitta nya lokaler och få ytterliggare ett patientrum så vi kan utöka och ta in fler sällskapsdjur. Ska bli roligt att vara med o få igång detta projekt. Även kliniken i Krstd kommer att byggas om och kanske även byggas ut så vi även startar upp en hästklinik. Ska bli mycket roligt!
Så...med andra ord - det är mycket som händer den närmsta tiden.
Nytt hus, utökad tjänst, ombyggnationer m.m m.m.
Ska bli en intressant höst!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0