Att man aldrig får tummen ur .....!

Fyra månader sedan jag skrev mitt senaste inlägg. Alltför lång tid, om jag får säga det själv.
Mycket har hänt! Vi har haft sommarlov (med allt vad det innebär), mammaledigheten har tagit slut, skola, dagis o jobb har börjat. Hösten närmar sig nu med stormsteg! Något jag faktiskt ser fram emot (bortsett från alla sjukdomar den för med sig)!

Milla har nu inskolats på dagis och det går hur bra som helst! Inte en tår har hon fällt under de dagar jag lämnat henne där. Personalen säger att hon är glad nästan hela tiden och sådan är nog Milla som person, nästan alltid ett leende på läpparna.
Mio går nu sista året på dagis sen är det skolan som gäller. Jag o Henke har beslutat oss för att ha honom på en fri/privatskola i Tollarp - Axonaskolan. Känns som ett bra beslut! Blir mycket skjutsande men vi får väl se vad tiden utvisar...
Jag har börjat plugga! Sökte lite olika utbildningar och kom in på två, bl.a. mitt förstahandsval nämligen Medicinsk Sekreterare. Så om två år är jag förhoppningsvis en nyutexaminerad sådan! :)
Henke jobbar på som vanligt igen efter sju veckors ledighet med oss. Har varit fantastisk väder och vi har hittat på en del. Får väl visa vad vi har gjort i bilder ist för i ord. ;)
Alla fritidsaktiviteter har också dragit igång. Brottning två dagar i veckan för grabbarna i huset och Mio har även börjat på ridskola på lördagar. Han älskar det och jag älskar att se honom på hästryggen! Han är så duktig! Blir så lugn o harmonisk när han sitter där. Nyttigt för honom tror jag.

Dagarna + kvällarna består för min del mycket av plugg nu. Men det är verkligen super roligt! Trivs så bra och det känns som att jag valde rätt! Klassen är ett härligt gäng också! Blandade åldrar med blandad erfarenhet, nyttigt och intressant! :)

Idag är det min "lediga dag" vilket innebär hemmastudier så jag får väl återgå till dem. Ska hinna med lite jobb på firman också så det blir till att ladda upp lite bilder o sen ta mig i kragen.

På återseende I hope! (Tidigare är fyra månader iaf...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0