Vårdcentralen

Ja, här kör vi igenom hela vårdkedjan. ;) I dag besökte vi vårdcentralen och båda barnen fick besöka läkaren. Ville kolla Millas CRP igen då hon är makalös på att få i penicillinet! Det hade som väl var sjunkit från 199 till 33 och det känns jättebra! Egentligen skulle hon kunna slippa penicillinet om det inte hade varit för Mio, alias Mr Daredevil! ;)

Hans sår på knäet har jag upptäckt vara inflammerat och läkaren kunde inget annat än hålla med. Det togs odling på sårvätskan (som vi får svar på om ett par dagar) och det togs även ett halsprov då hans mandlar var svullna.

Det "intressanta" här är att vi i onsdags även då var på vårdcentralen på grund av att hans tal är grötigt och att han sover oroligt på nätterna med snarkningar bland annat. Då han har opererat bort polyper tidigare kände jag att jag ville få detta kollat. Läkaren sa iallafall att vi inte behövde ta något halsprov men att han gärna remitterade in Mio till öron-näsa-hals för bedömning kring operation. Jag ville avvakta. 

Förmodligen hade han redan då halsfluss eftersom halsprovet i dag visade positivt för streptokocker och att dessa bakterier troligtvis har förflyttat sig till hans sår på knäet. Iallafall har det ett samband till hans infektion/inflammation. 

Så nu har jag två barn på antibiotika. Mio på en bredare sort då vi ännu inte vet vad det exakt är för bakterier han har i knäet och Milla får vi fortsätta att kämpa med för att få ett slut på dessa bakterier. Var ju bara några veckor sedan som Mio hade halsfluss senast... 

Själv ligger jag nu här i soffan med en IBS-mage för typ tredje dagen i rad nu. Så fort jag äter får jag ont i magen och den blir orolig. Dessutom är jag inte speciellt hungrig alls. Kanske skönt med lite "påsklov" nu. Eller iallafall har mina lärare i skolan lov. En annan har ju läxor, hemtentor, examensarbete etc. att sysselsätta sig med... Kommer gå bra med två trotsiga barn hemma denna vecka. Måste dessutom hinna till firman och jobba som jag redan har skjutit på alltför länge. Kanske någon där ute som inte är rädd för lite streptokocker som vill umgås med två barn i veckan? ;)

Skämtåsido, jag var faktiskt på arbetsintervju i dag på akuten. De ville att jag skulle skriva på anställningsavtalet direkt men eftersom mina planer är att gå tillbaka till mitt gamla jobb på Distriktsveterinärerna efter min examen vill jag nog ge det en chans först. Ibland hade det varit bra om man hade kunnat se in i framtiden så man vet vilket ben man ska stå på.

Snart kommer Henke hem från träningen och då blir det film. Tänkte avsluta kvällen med Channing Tatum innan de blå slocknar för i dag. Inte helt fel tycker jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0